Ar fi meritat Belgia dar a luat Danemarca, păcat pentru Farid

Nu m-am mai uitat cap-coadă la un Eurovision de ani buni. Am făcut-o aseară şi nu a fost atât de nasol ca ultima dată. Spectacolul în sine a fost interesant, amprenta secolului XXI nu avea cum să nu fie vizibilă, aşa că telespectatorii au avut parte de tot ce era nevoie pentru a rămâne în faţa micilor ecrane. Însă, despre competiţie vreau eu să spun acum două vorbe.

În timpul în care unii dintre voi trimiteaţi sms-uri şi vă votaţi favoriţii eu analizam jurnalistic, dar şi ca fost chitarist, şansele fiecăruia dintre participanţi. După cele 3-4 ore, habar nu am cât a durat spectacolul, am rămas cu o fixaţie pentru show-ul lui Farid Mammadov, reprezentantul Azerbaidjanului. Un mim, într-un dreptunghi de sticlă imitând perfect mişcările artistului, într-o sincronizare aproape perfectă. Nu are rost să spun eu prea multe despre asta, aşa că priviţi clipul piesei.

Piesa belgianului Roberto Bellarosa (Love Kills) am creditat-o cu şanse reale de a câştiga întrecerea. Mi-a plăcut şi interpretarea şi compoziţia, vocea se plia perfect pe tema muzicală, avea o şansă dar nu a fost să fie.

danskEmmelie De Forest a câştigat interpretând o piesă bună (Only Teardrops), dinamică, în ton cu ceea ce s-a întâmplat şi anul trecut la Eurovision. Prezenţa danezei a fost una tonică şi sincer am trecut-o în capul listei potenţialilor câştigători, imediat ce a ieşit de pe scenă ultimul concurent. Mi-a ieşit, ce să zic. A mai fost o piesă care mi-a atras atenţia: Glorious, interpretată de o nemţoaică despre care nu cred că vom mai auzi vreodată.

Piesa, una mai degrabă de club, un techno-house specific anilor 2000, tipic german, excelentă pentru petreceri, stricată de interpretarea blondei a cărei voce s-ar fi pliat pefect pe orice cântec semnat de Horia Moculescu, sau orice alt dinozaur cu pretenţii de compozitor. Despre Cezar numai de bine, a fost interesant şi atât. De fapt cred că pe asta au şi mizat cei care l-au desemnat câştigător în România. Şi totuşi păcat de Farid.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în muzica și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.