Răzvan Ailenei, „bombardierul” cu chip de copil

DSC_0025Are 21 de ani şi este de departe cel mai în formă rugby-ist din acest sezon. Modest în viaţa de zi cu zi, dar înzestrat cu un fizic impresionant şi o ambiţie tipic maramureşeană, Răzvan Ailenei a reuşit în numai trei etape (consecutive) să marcheze mai multe eseuri decât alţi sportivi într-o carieră întreagă. Azi vă propun un interviu fulger cu cel care a „demolat” apărăile Farului, ale CSM-ului şi a dinamoviştilor bucureşteni.

PP: În doar câteva meciuri ai devenit „imaginea” noului proiect al echipei de rugby U Cluj. Forţă, pasiune, succes, cam aşa s-ar traduce abilităţile tale, corelate cu dorinţele conducătorilor secţiei. Ai şapte eseuri în trei meciuri consecutive, ai o primă specială promisă de şefi, în cazul în care vei reuşi zece? Sau mai multe?

RA: Nu am nici un fel de primă specială şi nici vreo promisiune referitoare la acest aspect. Eseurile mele vin datorita muncii depuse de întreaga echipă. Nu mi s-a impus şi nici nu mi-am stabilit un numar ţintă de eseuri, dar mi-am propus să dau totul pe teren pentru U Cluj.

PP: Care este secretul succesului unui sportiv de numai 21 de ani, într-un sport, rugby, în care ştim că e greu să te impui ca titular, la o vârstă totuşi fragedă?

RA: Este foarte important să pui suflet în tot ceea ce faci, aşa că eu practic cu cea mai mare plăcere acest sport. Contează foarte mult ambiţia şi perseverenţa, fără de care performanţa nu poate fi atinsă. La fel de importante sunt şi sprijinul şi încrederea primite din partea familiei, a colegilor şi a antrenorilor.

PP: Ai începutl rugby-ul la Baia Mare, regreţi că nu joci pentru Ştiinţa, fosta campioană a României? Te-a căutat cineva de la Baia Mare?

RA: Da e adevărat că am început rugby-ul la Baia Mare la juniori, iar schimbarea echipei a venit odată cu terminarea liceului şi cu decizia de a studia mai departe la Universitatea Tehnica din Cluj Napoca. Nu regret că nu joc acum pentru Baia Mare, dar nici nu exclud o posibilă întoarcere acasă dupa terminarea facultăţii. Până în momentul de faţă nu am fost contactat din partea echipei băimarene.

PP: Joci la U Cluj din 2010 şi e de departe cel mai bun început de sezon din ultimii ani. Putem vorbi de o maturizare a voastră, a echipei? Cum reuşesc antrenorii să vă motiveze?

RA: Cred şi îmi doresc ca acest sezon să fie unul mai bun decât cele precedente. Echipa depune eforturi considerabile, dar mai trebuie să muncim pentru a atinge maturitatea în joc, necesara performanţei. Antrenorii se implică foarte mult în formarea echipei, ne susţin iar dedicaţia lor este pentru noi motivaţională.

PP: Din tribună, sau din faţa televizorului, pare că ai marcat după o schemă îndelung exersată. În această schema tactică a antrenorilor eşti omul potrivit la locul potrivit, sau e vorba despre întâmplare?

RA: Fiecare schemă de joc este atent studiată şi exersată, iar „întâmplarea” este rar întâlnită într-un meci de rugby.

PP: Unde te vezi jucând într-un viitor nu foarte îndepărtat, sau ce campionat crezi ca ţi s-ar potrivi cel mai bine?

RA: Momentan nu mă gândesc la acest aspect. Vreau doar să joc cât mai bine alături de U Cluj.

PP: Urmează meciul cu RCM Timişoara, ai un mesaj pentru colegi, pentru suporteri?

RA: Pe suporteri îi aşteptăm în număr cât mai mare la stadion pentru a fi alături de noi, iar colegilor: „HAIDE U!!! DE VREM SĂ ÎNVINGEM NE UNIM!!!”

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.