Hari Dumitraş laudă proiectul echipei de rugby U Cluj

Există oameni care au acea calitate extraordinară de a fi plăcuţi încă de la hari-dumitrasprima întâlnire, iar unul dintre aceștia este Hari Dumitraş. Fostul căpitan şi antrenor al echipei naţionale de rugby a României este în prezent Director Naţional de Dezvoltare şi Diretcor tehnic al echipelor naţionale de juniori. Din această postură a fost prezent zilele acestea la Cluj-Napoca, la invitaţia oficialilor secţiei de rugby a CS Universitatea. Nu aveam cum să ratez prilejul de a mai schimba două vorbe şi de a realiza un scurt interviu.

PP: Domnule Dumitraş aţi revenit la Cluj-Napoca, de această dată în calitate de „profesor”, pentru a împărtăşi din experienţa dumneavoastră, ce impresie v-a lăsat noua echipă a Universităţii?

Hari Dumitraş: Sunt fericit şi mă simt împlinit de fiecare dată când revin la Cluj. Universitatea este unul dintre cluburile moderne cu structuri solide şi care va crea o surpriză plăcută într-un viitor deloc îndepărtat. Trebuie să recunosc că am găsit aici o echipă cu potenţial foarte mare şi cu o cultură rugby-istică bună.

PP: În această iarnă s-au realizat câteva achiziţii interesante. Pe mulţi dintre noii-veniţi îi ştiţi de la loturile naţionale de juniori, cum i-aţi caracteriza?

Hari Dumitraş: Da îi cunosc pe toţi, mi-au fost elevi la naţionala sub 19 ani, cu care am participat la europeanul din 2010. Aş zice că au făcut o alegere foarte bună. Aici au şansa să crească şi să se maturizeze, pentru că vor lucra cu Horică (Horea Hâmprea, antrenor secund la U Cluj, n.a.), un antrenor excepţional, cu mare experienţă, cu care eu colaborez foarte bine şi de foarte multă vreme. În plus vor lucra alături de câţiva jucători experimentaţi, de la care au lucruri bune de învăţat.

PP: Dacă l-aţi pomenit pe Horea trebuie să vă întreb şi ce părere aveţi despre noul staff tehnic, la fel unul foarte tânăr?

Hari Dumitraş: Cristi Săuan (antrenor principal la U Cluj, n.a.) a fost un jucător important pentru echipa naţională a României, este foarte receptiv, se simte că a jucat la un nivel înalt. Nu-i va fi uşor pentru că una e să joci şi altceva este să manageriezi o echipă, dar am mare încredere în el. Bogdan Voicu (consilier tehnic la U Cluj, n.a.) este iarăşi un fost internaţional cu mare experienţă, în plus are şi foarte multă calitate umană. Despre Horică mi-am spus deja părerea…

PP: În încheiere am să vă adresez o întrebare puţin altfel. De făcut sunt multe, dar ce nu ar trebui să facă cei din conducerea secţiei, pentru ca lucrurile să meargă spre tot mai bine?

Hari Dumitraş: Am întâlnit aici un grup tânăr, serios, e foarte plăcut ce am găsit aici, dar e un drum lung până la marea performanţă. Încă de acum un an poate şi mai bine şi-au unit forţele şi ideile o mână de oameni care au pus suflet pentru rugby. Am participat la câteva acţiuni foarte bine gândite şi organizate, au luptat împreună, au trecut deja prin foc cum se spune şi au obţinut rezultate frumoase şi pot în continuare să facă treabă bună, totul este să nu se culce pe lauri, să nu-şi piardă interesul şi să ducă mai departe acest proiect.

Hari (Haralambie) Dumitraş a evoluat în cariera sa la două ediţii ale Cupei Mondiale (în 1987 – Noua Zeelandă şi 1991 – Franţa, când a fost şi căpitanul „stejarilor”).

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.