Serial despre blog şi bloggerit – Reţeaua (episodul 4)

Am început să privesc blogul (personal) ca pe o provocare. Din 1996 încoace nu am lucrat în altă parte decât în mass-media (radio, presa scrisă şi TV) şi m-am prins de ceva vreme cum stă treaba cu termenul de graţie. În general ai la dispoziţie 3 ani să pui pe picioare un ziar de exemplu.

blogAşa că şi eu mi-am propus să ţin în viaţă blogul ăsta 3 ani, apoi voi face o analiză şi voi lua o decizie, dacă merită sau nu să-l duc mai departe, sau de ce nu, dacă a meritat. Şi acum intrăm în subiect. Ca să ţii activ un blog ai nevoie de o reţea, adică oameni care să te citescă, oameni care să-ţi dea impulsul de a merge mai departe.

Trebuie să precizez de la început că orice asemănare cu întâmplări, sau persoane din realitate sunt absolut întâmplătoare şi aşa trebuie tratate/interpretate ca atare. Eu m-am prins destul de târziu că pentru a avea o vizualizare cât mai mare trebuie să te promovezi cât mai mult (facebook, tweeter, google+ etc). După ce am înţeles lucrul ăsta şi am pus în practică ideea, a fost tot mai bine, pe de o parte, din ce în ce mai rău, de partea cealaltă.

Un lucru cred că este foarte important! Nu da add pe facebook tuturor şi nu cere prietenia tuturor numai de dragul de a avea o reţea numeroasă de potenţiali cititori, unii practică treaba asta şi culmea sunt apreciaţi. Sigur că e interpretabilă şi treaba asta, până la urmă nu şti de unde apare un nou fan. Am observat în timp că a fi blogger (eu nu mă consider) presupune multă muncă de cercetare.

Ca să ai o reţea cu adevărat puternică, ar trebui să cauţi oameni care împărtăşesc aceleaşi idei cu tine, iar tu trebuie să faci nişte cercetări să te ridici la nivelul cerinţelor. Dacă ai în lista de prieteni 30 de oameni care te urmăresc, eu aş încerca să-i atrag pe blog pe prietenii acestora, dacă şi eu au pasiuni comune. E simplu să-i descoperi, pentru asta există like-uri, share etc. Pe aceştia trebuie să te bazezi în treaba asta numită bloggerit şi pei ei ar fi bine să-i ai în lista de prieteni.

Repet însă, ca să ai o astfel de reţea trebuie să ai răbdare să cauţi oamenii potriviţi. Odată ce ai deja 300, 400 sau mai mulţi prieteni poţi să începi să faci selecţia, să rămâi doar cu cei care chiar contează, pentru blog, pe ceilalţi îi păstrezi de voie de nevoie, că-ţi sunt prieteni de o viaţă, sau că ai nevoie de ei, în meserie etc. În episodul următor voi vorbi despre ficat şi cât de tare trebuie să fii să treci peste cele mai „tari comparaţii” cu ăia care sunt evident The best.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în una, alta și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Serial despre blog şi bloggerit – Reţeaua (episodul 4)

  1. Interesant punct de vedere…depinde de directia in care vrea sa mearga blogul..sunt bloguri comerciale, hateri, de nisa, personale care e un fel de jurnal online ..
    Multa bafta!

Comentariile sunt închise.