O echipă mai puţin în 2013

În urmă cu 6-7 ani discutam cu Mihai Tritean, managerul echipei masculine de handbal U Transilvania Cluj, despre proiectele lui. Era optimist, entuziast şi nici nu concepea ca echipa lui să nu ajungă în cupele europene. Chiar am fost într-un cantonament împreună cu băieţii, pe atunci antrenaţi de Leon Gomboş.

tritean-anisenocicoVoinţă multă, alergări nesfârşite, sala de forţă, vitaminizare, deh ca într-un cantonament de munte. Şi rezultatele s-au văzut, echipa juca frumos, făcea spectacol pe teren, iar aşteptările lui Tritean începeau să prindă contur. Astăzi s-a ales praful de toată munca lui şi a celorlalţi colaboratori, iar echipa este la un pas să se retragă din campionat.

M-am întâlnit recent cu Mihai. Nu mai zâmbeşte, nu mai are acea strălucire în ochi. Am avut senzaţia că stau de vorbă cu un om ajuns la capătul puterilor. Apoi a venit şi strângerea de mână de final şi vorbele pe care speram să nu le rostească: „Cred că ne retragem, nu mai putem continua, nu mai avem cum, fără bani…”, mi-a spus Mihai.

Altădată ne despărţeam cu zâmbetul pe buze şi ne dădeam întâlnire la sală, la următorul meci al echipei. De data asta ne-am privit lung, cu tristeţe, niciunul nu a continuat discuţia şi fiecare a plecat pe drumul lui. U Transilvania e pe cale să dispară. Va continua probabil în ligile inferioare sau, măcar la nivel de copii şi juniori.

Am convingerea că într-o zi echipa asta va renaşte. Îl ştiu pe Mihai Tritean de o jumătate de viaţă, omul pe care l-am întâlnit recent nu era el. Mihai Tritean, cel pe care îl ştiu eu, este un bărbat puternic, un om care nu poate să renunţe şi care îşi duce planurile până la capăt, un om care trăieşte pentru handbal şi într-o zi va triumfa, nu renunţa Mihai!

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.