Jonny Wilkinson, nominalizat să ilustreze bancnota de 10 lire

Banca naţională a Angliei a decis că este momentul să înlocuiască personajul istoric de pe bancnota de 10 lire. Ca să nu se pună rău cu supuşii reginei mamă, conducerea băncii a lansat un fel de sondaj printre englezi şi s-a ales cu 150 de propuneri, din toate domeniile.

jonny-wilkinsonEvident mă bag şi eu în joc şi dacă este să îmi exprim părerea l-aş alege pe Jonny Wilkinson, legendarul rugby-st care a adus Angliei Cupa Mondială în 2003, cu un drop goal de senzaţie în minutele de prelungiri ale finalei cu Australia. Tot din lumea sportului mai este nominalizat David Beckham, fotbalist uriaş, dar pe care îl pun totuşi pe locul doi în preferinţele mele.

Alături de cei doi sportivi amintiţi, se regăsesc printre propunerile pentru noul chip de pe bancnota de Ten Pounds nume grele din muzică, literatură, matematică etc, etc, etc. Presa din Anglia îl dă ca favorit pe Alan Turing, matematician, criptolog şi informatician, autorul articolelor pe baza cărora a fost înfiinţată ştiinţa informatică, care a condus la apariţia computerului.zece-lire

Hai că intru prea mult în detalii, de fapt eu voiam doar să-mi exprim opţiunea şi sprijinul pentru Wilkinson. Nu încercaţi să vă votaţi favoritul, sondajul este doar pentru cetăţenii din regat aşa că nu ne rămâne decât să aşteptăm să vedem învingătorul.

În încheiere fac o scurtă istorie a bancnotei cu pricina şi vă spun că din anul domnului 2000, naturalistul şi biologul Charles Darwin, este personajul care dă culoare uneia dintre feţele bancnotei de 10 lire. Evident pe cea de a doua faţă este imprimat chipul reginei Elizabeth a II-a, ca de altfel pe toate bancnotele britanice.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.