Mi-e dor de Daciada

A fost nevoie ca echipa CSM Ştiinţa să cucerească trei titluri naţionale consecutive şi cinci cupe ale României (astea din urmă în timp) pentru ca la Baia Mare să se înfiinţeze Centrul Naţional de Excelenţă în rugby. Oricum e mai bine mai târziu decât niciodată. Vestea am primit-o cu bucurie, VEZI AICI MATERIALUL.

daciadaIdeea asta cu înfiinţarea unor astfel de centre de excelenţă este bine venită pentru sportul românesc. Discutam zilele astea cu unul dintre conducătorii de cluburi sportive din Cluj-Napoca şi am ajuns la concluzia că sportului nostru îi lipseşte vechea Daciadă. Pe vremea când şi eu practicam sportul de performanţă Daciada era o bază de selecţie extraordinară.

Toate disciplinele sportive erau cuprinse în acea manifestare, performeri sau amatori, toţi participau la competiţiile adunate sub emblema sportului comunist, dar acolo se făceau primii paşi spre clumile marilor performanţe mondiale, europene sau olimpice. Şi eu mai am acasă (la Baia Mare) prima medalie câştigată la atletism, tot la Daciada 🙂andrei-spanu

Pe aceaşi temă dacă vreţi pot să vă spun că la Dej s-a înfiinţat în urmă cu ceva vreme Centrul Naţional de Excelenţă în volei, iar de acolo a plecat Andrei Spânu (foto, în dreapta), astăzi component de bază al echipei naţionale. Înainte de 1989 Daciada era echivalentul Jocurilor Olimpice, doar că la nivel naţional, dar era frumos, cine a participat nu uită niciodată.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.