Hari Dumitraş nu mai e antrenorul „stejarilor”

Şefii Federaţiei Române de Rugby au decis să-l tragă pe linie moartă pe Hari Dumitraş, până azi antrenor principal al echipei naţionale. Noul selecţioner este un galez, pe numele lui Lynn Howells. Despre el ca rugby-st nu am aflat prea multe dar a mai antrenat echipe importante din Marea Britanie şi nu numai – British an Irish Lions, Pontypridd, Cardiff, Celtic Warriors şi Leonessa, aceştia din urmă din Italia. Cele mai importante rezultate le-a obţinut însă la Ospreys, alături de care a câştigat de patru ori Celtic League.

Gândind limpede după atâtea zile de inactivitate pe blog aş spune că este o mişcare „de imagine”, că e la modă, dar onorabilii noştrii de la federaţie probabil nu-şi mai amintesc că rugby-ul românesc a avut o imagine impecabilă, zeci de ani la rând.

Una peste alta lui Hari Dumitraş i s-a propus funcţia de Director Regional de Dezvoltare pe zona Muntenia. Dacă va fi să accepte job-ul ăsta Haralambie Dumitraş va fi responsabil şi cu evaluările fizice şi tehnice ale echipelor de juniori şi seniori. L-am cunoscut personal pe Hari şi sincer regret că a ajuns în situaţia asta. Am mai discutat cu unul cu altul şi toţi aveau doar cuvinte de laudă la adresa lui.

Acum dacă e să o iau pe partea strict sportivă nu ştiu dacă lui Hari i se reproşează cele două înfrângeri în meciurile test cu Japonia (23-34) şi SUA (3-34), dar un lucru am înţeles şi eu, atât cât mă pricep – Hari a trimis de fiecare dată în teren jucători care se pretau la jocul în viteză al niponilor, respectiv pe jocul de forţă al americanilor.

Poate şi faptul că a evoluat ani de zile într-unul dintre cele mai tari campionate din lume (Franţa), la La Pau şi la Strasbourg m-a făcut să-l respect şi să-l îndrăgesc. Acum nu e mai puţin adevărat că schimbarea era demult anticipată. Lynn Howells fusese cooptat în staff-ul tehnic al echipei naţionale de rugby din luna februarie a acestui an. Asta este, mergem mai departe, capul sus Hari.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.