Tata vs mama. Dar bunica?

În drum spre serviciu mi-a atras atenţia o ştire pe care am auzit-o la radio şi din care am aflat că Alianţa TATA (Alianţa Antidiscriminare a Tuturor Tăticilor) s-a revoltat din cauză că termenul „tata” apare de prea puţine ori în abecedare, mai exact de numai 40 de ori, în comparaţie cu „mama”, termen care se regăseşte de 108 ori în aceleaşi abecedare.

Prima mea reacţie a fost una firească, cred – „Dar ştiu că unii se plictisesc rău de tot, dacă au ajuns să se lupte în instanţe pe numărul de apariţii a celor doi termeni în manuale”. Sincer nu m-am întrebat niciodată de câte ori apara un termen sau altul în abecedar. Ei bine pentru unii dintre semenii noştri e o problemă de viaţă şi de moarte, de perpetuare a speciei şi în general de salvarea omenirii şi a balenelor pe cale de dispariţie.

Am început să caut informaţii despre acest proces şi m-am luminat. Cică la numărătoare s-a constatat că tatăl este profund discriminat faţă de mamă în ceea ce priveşte apariţiile din abecedare! Mai mult tăticii plictisiţi sunt şi mai nemulţumiţi că mama e părintele care trebuie sărbătorit! Hai să o luăm puţin altfel. Oare nu cumva tocmai noi, bărbaţii alfa, suntem cei cărora ne place să facem cadouri, fie şi pentru nimic, doar de dragul de a oferi un buchet de flori?

Plictisiţi sau nu, revoluţionari sau doar amatori de publicitate gratuită, cei de la Alianţa TATA au obţinut de la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării modificarea manualelor. Nu ştiu dacă este o victorie a bărbaţilor în care s-a trezit brusc spiritul patern, dar sigur pentru cei care vor câştiga licitaţia pentru tipărirea noilor manuale e motiv de sărbătoare, iar pentru Ministerul Educaţiei şi aşa sărac, o cheltuială în plus, aş spune şi inutilă.

Şi pentru că nu mai am 20 de ani şi mă gândesc că într-o zi voi fi bunic, ţin morţiş să apară şi acest termen – „bunic/bunica” în abecedare, la fel de des precum „mama şi tata”. Nu cred că sunt absurd, doar îmi amintesc că în copilărie îmi petreceam mult timp alături de bunici, mai ales în vacanţe. E doar o idee dar poate apare şi o alianţă a bunicilor care să lupte cu pieptul înainte pentru acest drept al lor.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în una, alta și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.