Milogul tot milog

 An după an milogul României, Ştefan Hruşcă, revine în ţară să ne oripileze cu prezenţa lui. În opinia sa are şi motive întemeiate, vine vezi doamne să ne încânte cu aceleaşi colinde pe care le tot interpretează de o viaţă. Poate nu aş fi atât de vehement dacă ar umple măcar o sală de concerte, dar lumea se adună la el ca la urs, doar la cântările în aer liber, adică alea pe gratis.

Pentru orice om normal, creştin, pentru care Crăciunul e ceva sfânt, nu e cazul meu, colindele sunt o zestre nepreţuită moştenită de la înaintaşii noştri. În credinţa populară colindele vestesc bucuria naşterii Mântuitorului Isus Hristos, prin urmare consider că ar trebui să le acordăm respectul cuvenit şi în niciun caz să nu transformăm Crăciunul într-o eternă milogeală, pentru că eu aşa percep lucrurile în ceea ce-l priveşte pe Hruşcă.

Stă băiatul ăsta un an de zile în Canada, îşi face afacerile lui pe acolo şi se întoarce în România la fiecare început de decembrie să mai trântească un turneu naţional de colinde. Şi ca să pară implicat în transmiterea lor mai departe mai trânteşte câte un disc (de colinde evident), ultimul cică se numeşte La Mijlocu Cerului. O fi băiat bun de felul lui, nu zic nu, dar e prea mult. Lasă-ne Ştefane.

Chiar nu-mi dau seama ce mai poate aduce nou aşa cum nu-mi dau seama de ce marile companii îi sponsorizează milogeala anuală. Adică îi bagă o căruţă de bani în buzunare, suficient sunt convins, cât să mai trăiască liniştit următorul an. Stau şi mă minunez cum poţi să numeşti un astfel de personaj simbol al păstrării tradiţiei populare.

Şi ca să nu uităm cumva că va veni şi anul ăsta în ţară şi-a mobilizat oamenii din stuff să anunţe măreţul turneu încă de acum, adică cu două luni înainte, poate mai pică un sponsor în plasa milogului. Şi cum nesimţirea naşte monştri colindologul Hruşcă are şi prozeliţi. Unul dintre ei este Fuego, dar despre el vorbim cu proxima ocazie. Până atunci ce să zic, să aveţi audiţie plăcută, eu unul sigur nu-mi voi pierde timpul în faţa scenei pe care urcă Hruşcă.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în muzica și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Milogul tot milog

  1. Daniel Rus zice:

    cu siguranţă se vor găsi mereu firme sau companii care să sponsorizeze asemenea concerte, deoarece transmit omului de rând că lor le pasă de tradiţii şi de cele sfinte. nu mai contează că ăla îşi aduce aminte de România când e loc de făcut bani. totuşi e mare lucru că nu vine şi cu udatul…

  2. Pentru postul cu Fuego, am făcut şi noi un material frumos anul trecut 🙂
    http://marius.wirelessisfun.com/2011/un-craciun-minunat-dar-mai-ales-cu-nofuego-va-doresc/

    Enjoy 😉

Comentariile sunt închise.