Cinci români au furat ca-n codru la Londra

Ovidiu Haţegan, Zoltan Szekely, Octavian Şovre, Alexandru Tudor şi Istvan Kovacs sunt arbitri români care s-au acoperit de rahat prin maniera de arbitraj, la meciul dintre Tottenham şi Lazio Roma, terminat la egalitate, scor 0-0, în Europa League, după ce românii au avut orbul găinilor.

Acum sunt evident părtinitor în condiţiile în care mi-am declarat dragostea şi ataşamentul faţă de echipe londoneză. Dar ce s-a întîmplat joi seară pe White Hart Lane a fost inimaginabil. Ar fi multe aspecte de luat în discuţie dar am să mă limitez la prestaţia cel puţin jenantă a celor cinci fluieraşi români şi la reacţia englezilor de după furt.

Sunt convins că nu aţi fost foarte mulţi în faţa laptop-ului să urmăriţi partida mai sus amintită. Aşa că, pe scurt, vă spun eu ce m-a deranjat şi m-a făcut să mă simt ţigan, român fiind. Haţegan a anulat mai întâi un gol perfect valabil al lui Clint Dempsey. Era minutul 22 al partidei şi conform jocului Tottenham făcea primul pas spre victorie.

Nu a fost de acord „hoţul de vise” Ovidiu Haţegan. Tot el anulează şi reuşita lui Steven Caulker din minutul 69. Ceva mai târziu punctează şi Jermani Defoe, dar măcar de data asta românii au văzut bine. Nu conta dacă Spurs ar fi câştigat la scor de neprezentare sau la limită, era frumos ca ăia cinci ce au reprezentat România, în templul fotbalului, să încerce măcar să nu facă ce ştiu ei cel mai bine – să fure.

M-am simţit umilit. Acum înţeleg de ce Europa ne cataloghează „ţigani”, indiferent de contextul în care are de a face cu noi. Închei acest post cu o declaraţie a antrenorului echipei Tottenham Hotspurs, Andre Villas-Boas: „Am trimis mingea în plasă de trei ori, dar din păcate, din cauza greşelilor arbitrului nu am avut golurile pe care le meritam. Nu am căutat o explicaţie apoi, deoarece nu este corect faţă de arbitru. Este decizia lui şi asta este”, a declarat Villas-Boas, pentru The Telegraph.

În România finanţatorii noştri cereau excluderea lor din arbitraj şi evident schimbarea preşedintelui Comisiei Centrale a Arbitrilor. La Londra, Villas-Boas a spus că nu ar fi corect faţă de arbitrii, fie ei şi „hoţi de vise”, să le ceară explicaţii. Cam asta e diferenţa între noi şi ei. 

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.