Marius Baţu cântă în Aida Pub

Vă mai amintiţi de piesele „Odată am ucis o vrabie”, sau „Cântec şoptit”? Sunt convins că le-aţi fredonat şi voi la petreceri, în jurul focului, în vreo excursie, sau la concertele trupei Poesis. Dacă sunteţi mâine (20 septembrie) prin Bucureşti, sau prin apropiere, nu trebuie să rataţi concertul lui Marius Baţu, fost component al formaţiei Poesis.

Pentru cei care nu ştiţi cine este Marius Baţu îmi face plăcere să vă spun eu câte ceva despre el. Marius este interpret de muzică folk şi s-a remarcat prin compoziţiile sale încă de la jumătatea anilor 70. În 1977 împreună cu Eugen Baboi au pus bazele grupului Poesis.

Vreme de trei ani cei doi au activat în Cenaclul Falcăra, în perioada 1982-1985. Apoi ceva s-a întâmplat şi Marius Baţu a ales să plece în Germania, dar a revenit în ţară în 1994 şi a reactivat grupul Poesis. Doi ani mai târziu, în 1996, a fost lansat albumul „Cântec şoptit”, unul dintre cele mai reuşite din flok-ul autohton.

A urmat o nouă despărţire de colegul său de trupă, Eugen Baboi şi o colaborare excelentă cu Holograf. Prin partiturile sale acustice şi backing vocal Marius Baţu şi-a lăsat o amprentă evidentă pe albumele 69% Unplugd, Supersonic, Undeva departe şi Holografica.

Colaborarea cu Holograf nu a fost singura pentru Marius Baţu, acesta fiind invitat să-şi aducă aportul la realizarea albumelor „Dor de ducă”, „Sufletul meu” şi „Poveste de iarnă”, alături de Bucu Bertzi, „Madama de pică” împreună cu Mircea Vintilă, Ovidiu Lipan Ţăndărică – „Renaşterea”, Dinu Olăraşu – „Vis-a-vis” şi Stepan Project – „Sensul vieţii”.

La începutul anilor 2000 Marius Baţu intră în grupul Pasărea Colibri şi contribuie cu piesele „Elegie”, „2000 de ani” şi „Cântec şoptit”, pentru albumul „Încă 2000 de ani”. În 2007, la treizeci de ani de la formarea grupului Poesis, Marius Baţu şi Eugen Baboi s-au reunit pentru reaşizarea albumului „Babilon”.

Sper că am reuşit să vă captez atenţia şi să vă stârnesc interesul aşa că nu-mi rămâne decât să vă urez audiţie plăcută. Evident vă invidiez deja pe toţi cei care veţi fi mâine la Aida Pub. Dacă mergeţi la concert poate îmi trimiteţi şi mie nişte fotografii, le facem publice, promit :).

 

 

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în muzica și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.