Cum mai e vremea la Cracovia … cu maioneză sau fără?

– Ce-ai văzut, plouă la Cracovia?

– Aşa zice că plouă, eu stiu …

– Nu cred că plouă că nu e zonă de munte, da cine ştie, poate că plouă.

După mai puţin de un minut doamna care a iniţiat dialogul, pentru că în cele ce urmează redau de fapt un dialog purtat între doi soţi, într-un autobus, în drum spre Piaţa Mihai Viteazu.

– Poate că la Lodz plouă …

– Cred că la Lodz nu o să plouă, parcă aşa am văzut.

– Ba da, păi acolo mai degrabă plouă, că e mai la munte, acolo poate că o să plouă.

Apoi se lasă iar tăcerea. Eu cu gândurile mele, ei cu prognoza meteo din Polonia şi cu planuri de cumpărături. Bine, nu ştiam eu că într-acolo se duc, adică la piaţă, dar aveam să aflu şi meniul cinei :).

De curiozitate mi-am întors discret privirea în direcţia de unde veneau vocile celor doi. Am observat un cuplu trecut bine de prima tinereţe. El ţinând în mână o plasă meticulos împăturită, ea o doamnă cochetă, rujată discret şi privind într-o doară spre cabina şoferului. Atunci am dedus că vorbeau, cel mai probabil despre copiii lor, poate despre nepoţi, stabiliţi în Polonia.

Ca şi cum totul a fost lămurit, despre ce şi cum cu vremea din Cracovia şi Lodz, doamna zine:

– Un cofrag de zece ouă ne ajunge. Frigem vinetele, fac o maioneză şi gata.

– Nu trebuie maioneză, zice domnul. Ai văzut că fără maioneză au trecere mai mare.

– Bine atunci nu fac maioneză, dar ouă ar fi bine să luăm. Facem astea şi … oricum trebuie să mai fac ceva, să văd…

Autobusul opreşte, eu mă dau jos şi soţii, cred că erau soţi, la fel. M-am pomenit zâmbind, aşteptând la semafor. Eu încercând să-mi pun ordine în gânduri, să-mi fac un plan de desfăşurare pentru acea zi, ei cu problemele lor, cu maioneză sau fără. Mi-am amintit şi de ce zâmbeam. Un dialog asemenător a fost în filmul „Astă seară dansam în familie”, vi-l amintiţi?

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în una, alta și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.