Exist, sunt proprietar, deci plătesc bir

Vă mai amintiți motivele pentru care majoritatea voievozilor români și mai apoi omul de rând s-au luat la trântă cu turcii, cu tătarii și cu boierimea ungurească? Asuprirea, batjocura și birurile tot mai mari, mai multe și mai inventate.

De astăzi statul în care trăim și muncim până cădem lați ne mai obligă la un bir nou. Ei îl numesc simbolic ”poliță de asigurare obligatorie a locuinței”. În urmă cu vreo două zile, la știrile proteve, apare una care explică și motivele pentru care s-a ajuns la această situație, de a inventa un bir nou. Zicea duduia, cred că era una de la ceva firmă de asigurări, că încasările companiilor de asigurări au scăzut dramatic și că statul era obligat să intervină și să introducă o taxă nouă.

M-am tot dat pe net să văd ce și cum și în sfârșit am înțeles cum stă treaba. E cam ca în cazul asigurărilor de sănătate, și alea obligatorii, doar că statu nu obligă angajatorul să plătească ci omu de rând. Ei în cazul asigurărilor obligatorii de locuințe e mai simplu, da tot ca la sănătate, plătim toți, beneficiază numai ăia la care le-a luat apa casa. Da casa mea e la etajul patru, pe acolo pe la mine nu trece nici măcar un pârâiaș. Cică polițele se referă la inundații, cutremure și alunecări de teren. Așa și?
Sunt obligat să plătesc un bir în plus că poate … Măi, poate într-o zi voi fi milionar și o să-mi cumpăr un Aston Martin, dar asta nu înseamnă că îmi fac CASCO de pe acum, doar pentru că poate … voi fi milionar și implicit proprietar de Aston Martin. Sunt proprietar de apartament, dar de fapt sunt iobag în propria-mi casă, pentru că statul și băncile mă obligă să plătesc birul că poate se umflă Dunărea, trece Carpații și îmi ia casa.

OK mă opresc că nu vreau să fiu eu Gică contra mai ales că nici nu m-a lămurit nimeni pe deplin cum stă gtreaba, dar explicația că asiguratorii nu mai au încasări și se impunea un bir nou mă înebunește. O să-l plătesc că altfel iau amendă, dar vreau în avans cei 20.000 de euro să-i țin eu la ciorap că dacă … îmi ia casa apa. Așa știu un lucru, plătesc da am banu sub saltea că altfel, în caz de dezastru până mă despăgubește asiguratorul … dacă mă despăgubește…

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în una, alta și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.