Nu am crezut niciodată în Armstrong

Spiritul olimpic este doar o poveste veche pe care nici copiii nu o mai acceptă. Chestiile alea cu „important e să participi la competiţie” s-au dovedit încă o dată vorbe-n vânt după ce „Marea buclă” a fost terfelită de trişorul Lance Armstrong. Niciodată nu mi-a plăcut de american ba chiar mă enerva să-l văd an de an în tricoul galben, de lider al Turului ciclist al Franţei. Dacă în ’99 l-am privit ca pe un învingător, în anii ce au urmat am început să am îndoieli vis a vis de calităţile lui sportive.

Şapte ani la rând s-a impus Armstrong în cea mai cunoscută competiţie ciclistă din lume. Şapte ani în care americanul a năruit vise şi a furat gloria celor care o meritau. Încă de la prima acuzaţie de dopaj am zis că ceva nu e în regulă cu el. Oamenii din staff-ul lui erau mereu evazivi, iar atunci câns li s-a cerut să accepte controale mai amănunţite pentru sportivul pe care îl reprezentau, mereu s-au eschivat.

Mai mult Armstrong a depus plângere la tribunalul federal încercând să oprească ancheta Agenţiei Americane Antidoping (USADA), după ce această l-a acuzat pe Armstrong că a utilizat substanţe interzise şi transfuzii sangvine începând din 1986. Armstrong a acuzat USADA că nu este în măsură să-l cerceteze şi a cerut un arbitraj în justiţie, estimând că drepturile sale constituţionale au fost încălcate. A pierdut încă o dată.

Au venit apoi mărturiile a încă patru ciclişti, foşti coechipeiri cu Lance, care au recunsoscut că s-au dopat şi vor fi suspendaţi pentru şase luni începând de la finalul acestui sezon de USADA. George Hincapie, Levi Leipheimer, Christian Vande Velde şi David Zabriskie au depus mărturie împotriva septuplului câştigător al Turul Franţei, Lance Armstrong.

Americanul va pierde cele şapte titluri cucerite în Turul Franţei şi va fi radiat pe viaţă din ciclismul profesionist dar durerea celor „învinşi” mereu de el rămâne ca o rană deschisă în sufletul sportivilor adevăraţi.

Despre Patrice Podina

Daca eu vorbesc despre mine, vouă ce vă rămâne?
Acest articol a fost publicat în sport și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.